Youth

Ungdomar har en självklar plats i Falköping Pingst. I våra lokaler finns en gympahall, biljard- och pingisbord, tv-spel och mycket annat roligt som vi använder i och kring vår verksamhet.

Förutom de samlingar som riktar sig till alla åldrar – exempelvis gudstjänsterna på söndagar klockan 11 – så anordnar vi en hel del saker som är riktat speciellt till ungdomar. Ett exempel är Youth (13-19 år) som vi har varje fredag kl 19:00, där finns det möjlighet att träffa andra i samma ålder och vara med på aktiviteter, hänga i vår fritidsgård, äta lite mat, samt få höra om kristen tro på ett sätt och en nivå som passar ungdomar.

Varje år anordnar vi konfirmation för alla som går i årskurs 8. Alla är välkomna, det finns inget krav på att man ska vara medlem i vår kyrka eller döpt. Mer information om konfirmationen hittar du här.

Vi gillar att hänga i vår kyrka men även att dra iväg på olika grejer för att se och upptäcka något annat, därför har vi ett antal läger. På sportlovet åker vi till Trysil och på sommaren hänger vi på de andra pingstkyrkorna i området och åker till Segolstorpslägret utanför Mariestad  och på nyår brukar vi åka till Jönköping på det stora Unite-lägret.

Välkommen att vara med på våra grejer, oavsett om du varit med tidigare eller inte!