Välkommen till Konfa 2023-2024 i Pingstkyrkan Falköping!

Konfirmation är för dig som går i 8:an på högstadiet!

På konfirmationen pratar vi om tro, livet, dig, Gud, kompisar, Jesus, ondskan, relationer, bibeln och mycket mycket mer, på ett sätt så att alla kan ta till sig det.

En grundkurs i kristen tro där Du får chansen att fundera på vad du tänker och tycker i dessa ämnen.

Vi gör det på ett sätt så att det är lätt att förstå, samtidigt som vi har roligt tillsammans.

Vi träffas varje onsdag kl 16:00 och fikar, pratar, leker och lär oss spännande grejer.

Bra att veta:

Vad kostar det?
Konfa är gratis, förutom när vi gör några utflykter, och då gör vi allt för att hålla nere kostnaderna och behövs det hjälp så säg till.  Ingen ska missa konfa på grund av pris!

Behöver man vara kristen?
Nej. Alla är välkomna och du behöver varken vara med i någon kyrka, kalla dig kristen eller vara döpt för att gå hos oss.

Hur ser året ut?
Vi träffas varje onsdag, efter skolan där vi äter och samtalar och har olika aktiviteter. från 16:00 – 17:30. Utöver året kommer vi göra två resor, som gör att vi lär känna varandra bättre och får lära oss ännu mer.

Vi kommer också att besöka två gudstjänster och två Ungdomsgruppskvällar i Kyrkan. Vi återkommer med en tydligare planering.

Viktiga datum

13/9 19:00 Informationskväll för konfirmander samt föräldrar
20/9 Första konfagången!
17/9  11:00 Uppstartsgudstjänst
26/5 2024 11:00 Avslutningsgudstjänst

Välkommen till ett spännande år tillsammans med oss!

Mattias Engström

Ungdomspastor