Vi firar gudstjänst varje söndag 11:00

På sommaren är gudstjänsten kl 18:00

Då är DU varmt välkommen!

Skrolla ner för mer information!

En vanlig Gudstjänst

Dop

Engagera dig

Barnkyrkan

Frälsning

Mission

En vanlig gudstjänst

En söndagsgudstjänst innehåller vanligtvis musik och lovsång, där vi sjunger sånger i tacksamhet för den Gud är och vad han gjort i våra liv. Den innehåller också predikan av någon av pastorerna, som utgår från bibeln och vad den har att säga till oss idag. Det finns också möjlighet för personlig förbön. I början av Gudstjänsten har barnen ett stort fokus, innan de lämnar för gå till barnkyrkan. Efter gudstjänsten finns det kyrkfika, där gemenskapen fortsätter.

Engagera dig

Vi vill gärna se att människor använder de gåvor som Gud har lagt ner i dem! Vi tror att Gud har skapat människor för att använda de gåvorna för att hjälpa andra att komma närmre Gud. Det kan vara på många olika sätt, och absolut inte bara från scenen. Hör av dig, så kan vi berätta mer om hur det ser ut och du kan berätta om hur du tänker om att engagera dig.

Frälsning

Alla människor är i behov av ett möta med Jesus Kristus, för att få sina synder förlåtna, men också för att påbörja en relation med den levande Guden, och leva det liv som han tänk. Att bjuda in Jesus i sitt liv kan låta ungefär så här: ”Tack Jesus för att du dog och uppstod för mig. Jag vill ta emot ditt erbjudande om syndernas förlåtelse och leva ett liv tillsammans med dig” Om du kan relatera med den bönen så får du jättegärna höra av dig, så kan vi hjälpa dig med nästa steg!

Dop

Ett naturligt steg i att följa Jesus är att döpa sig. Det är inget som vi tror att du som kristen behöver vänta med till du kan tillräckligt, utan början på resan med att vandra med Jesus. Att döpa sig innebär att vi offentligt säger att det som Jesus gjorde på korset, hans död och uppståndelse gäller mig, och att jag vill leva det livet tillsammans med andra troende i församlingsgemenskapen. Vill du har mer information angående dop, tveka inte att ta kontakt med oss!

Barnkyrkan

Barnen har en självklar del i församlingen och i gudstjänsten. Den första stunden av gudstjänsten är anpassad så att alla kan förstå den, stor som liten. Inslagen är ofta riktade till barnen, med drama, sång och dans. Efter en stund går barnen ut till barnkyrkan, för lek och undervisning som är anpassad för dem. 0-4 år behöver ha föräldrar med sig. Ålder 10-12 har ett eget ”Tweens” som är anpassad till dem! När Gudstjänsten är slut, avslutas också barnkyrkan och ansluter till fikat efter Gudstjänsten. Häng på!

Mission

Vi är är med och stöttar samt sänder ut missionärer på flera olika platser i världen. De två stora målen med mission är att hjälpa människor till en bättre vardag, samt att få berätta om det livsförvandlande mötet med Jesus. Pingst Nationellt sammanfattar fokuset i missionen så här:  Till de som är minst nådda av budskapet om Jesus och till de som mest utsatta.  Detta görs genom insamlade medel, förbön, sändning av missionärer och genom vårt secondhand-arbete. De områden vi främst arbetar i är: Sri Lanka, Rumänien, Belize och Östafrika.