Förskolan Växthuset

Vi söker förskollärare

Nu söker vi förskollärare till vårt team på Förskolan Växthuset. Läs mer om tjänsten och ansök här!

Förskolan Växthuset

Pingstförsamlingen, Falköping är huvudman för Förskolan Växthuset. Förskolan har en kristen profil och tar emot barn i 1–6 år. Vi erbjuder en väl planerad pedagogisk verksamhet som arbetar utifrån Förskolans läroplan och Skolverketsriktlinjer. Vi samverkar till viss del med Falköpings kommun och följer i stort deras fortbildningar, avgifter och utvecklingsarbete. Förskolans värdegrund utgår från läroplanen och den kristna tron.

Vi lägger stor vikt vid alla människors lika värde och rätten till att få vara den man är. Våra ledord är trygghet, glädje, lärande, omsorg och respekt. Där alla delar är viktiga för att skapa en god och positiv förskolemiljö.

Vi sätter barnet och dess familj i centrum. Vi tror på den lilla enhetens styrka där alla pedagoger känner alla barn och möjlighet ges till att skapa hållbara och långvariga relationer.

Vi är mycket ute och har gångavstånd till Mösseberg, Mössebergsparken och skog och natur som finns i dess närhet. Vi åker också till kyrkans idrottshall för att få ha gymnastik och rörelse.

Välkommen att höra av dig till förskolan på telefon 073-595 37 83.

Monika Eklund, rektor: 073-558 90 38